donderdag 22 oktober 2009

In het kader van ding 5 heb ik mijn netvibes nog maar wat verder opgesmukt. Zo heb ik een egofeed toegevoegd met behulp van Google Blogsearch. Helaas kunnen alleen webblogs hiermee worden doorzocht en dus niet het hele internet. Maar desondanks krijg ik toch al 1 treffer... Verder wat orde geschapen in de feeds met behulp van het maken, verwijderen of hernoemen van tabbladen. Ten slotte heb ik een feed aangemaakt op basis van de zoekopdracht 'spoorwegen' op de website van HUA (Het Utrechts Archief). Zoals te verwachten levert dit heel wat meer treffers op!

3 opmerkingen:

  1. Het leuke van zoeken op blogs is natuurlijk dat áls je iets vindt, dit waarschijnlijk van iemand is met wie je veel gemeen hebt. Maar de trefkans is inderdaad niet altijd groot. Nu op naar Flickr waar jij als fotograaf ook veel verwante geesten kunt tegenkomen! Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nuttige feeds toevoegen aan je Netvibes en het verfraaien van je pagina is een nuttige bezigheid, waar je alleen maar profijt van zult hebben.
    Eén treffer is wel heel karig ja. Een uitdaging voor jou om daar verandering in te brengen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog een tip voor als je sites tegenkomt zonder rss maak er dan zelf een rss-feed van. Dit kun je doen bijvoorbeeld met page2rss.com. Vul de URL in en page2rss maakt er een rss-feed van en deze kun je in netvibes toevoegen. Zo kun je ook van rss-loze pagina's op de hoogte worden gehouden.

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen