vrijdag 22 januari 2010

Hieronder heb ik met behulp van Google Maps een kaart geplaatst met de route die ik heb afgelegd tijdens mijn reis door het Zuid-Westen van de Verenigde Staten in 1998.


USA 1998 weergeven op een grotere kaart

Mooie toepassing in Google Maps die ik nog niet kende. Hiermee kun je de route nog veel verder verfijnen (ik heb hem nog maar in zeer groffe lijnen geschetst en voorzien van verhalen, foto's, films enz.

Wat de toepassing van gedigitaliseerde en gegeorefereerde kaarten in het archief betreft: Op dit moment zijn we bezig met het georefereren en vectoriseren van de kadastrale minuutplans van zeeland en enkele historische kaarten van Hattinga, Van Deventer en Visscher-Roman. Deze zullen in de toekomst via het GIS van de provincie Zeeland op internet beschikbaar worden gesteld. Het is nu al bijzonder om te zien hoe nauwkeurig vooral de minuutplans uit 1832 op de GBKN (de Grootschalige Basis Kaart Nederland) passen.

1 opmerking:

  1. Succes met het in kaart brengen op het web. Wat hebben jullie toch een mooi vak!

    BeantwoordenVerwijderen