donderdag 21 januari 2010

Inmiddels sta ik geregistreerd op meerdere sociale netwerken: Hyves, Facebook, Schoolbank, LinkedIn, Bibliotheek 2.0 en sinds enkele ogenblikken ook Archief 2.0. Sommige hou ik enigszins bij, andere geheel niet en zou ik net zo goed kunnen opheffen. Mijn ervaring met vooral de niet beroepsgebonden netwerken zijn tot nu toe: je schrijft je in en maakt een profiel aan (meestal op verzoek van een 'echte' vriend), gaat vervolgens op zoek naar andere bekenden en wordt uiteindelijk gevonden door allerlei personen uit de meest onverwachte hoeken. Wel leuk, maar veel verder dan een uitwisseling in de trant van 'wat doe jij tegenwoordig' komt het vaak niet. Hier komt de meest gehoorde internet trend van 2009 om de hoek kijken: het zogenaamde ontvrienden of in het Engels to defriend. Tot nu toe nog niet aan den lijve ondervonden, maar het geeft wellicht toch wat gemengde gevoelens. Ik hou het zelf toch maar het liefst bij niet virtuele vriendschappen denk ik.
Op LinkedIn heb ik misschien toch de meest serieuze aspiraties: je weet nooit wat vrienden van collega's van vakgenoten je wellicht te bieden hebben...

1 opmerking:

  1. Prima! Uiteraard gaan F2F contacten boven digitale netwerken, maar je kunt ook kiezen voor en/en he. Hoe dan ook goed dat je je hebt aangemeld bij Archief 2.0, daar vind je ook veel collega's en werkgerelateerde informatie... ik vind dit kennisplatform echt een aanwinst. Goede move van de digitale archivaris.de digitale archivaris.

    BeantwoordenVerwijderen