donderdag 21 januari 2010

Nog even snel naar de podcasts voordat ik doorspurt naar de sociale netwerken en web 2.0 voor archieven. Ik heb me via Netvibes geabonneerd op de podcast van de National Archives of Australia (leuk om daar na bijna tien jaar weer eens te komen!). De toepassingsmogelijkheden voor archieven worden hier snel duidelijk. Ook wij hebben nog genoeg (onontdekt) beeld- en geluidmateriaal in de depots liggen dat op deze manier beschikbaar kan worden gesteld. Zo ontdekte een collega van mij vorig jaar een film van Middelburg uit de zomer van 1939, dus met beelden van de stad voor het bombardement van 17 mei 1940. Lijkt me zeer geschikt voor een podcast!

2 opmerkingen:

  1. Nou, jij bent een eindsprint aan het inzetten. Ga zo door!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt mij ook... sowieso lijkt het me de moeite waard om dergelijk waardevol materiaal digitaal aan te kunnen bieden.

    BeantwoordenVerwijderen